Friday 17 February 2012

The good feeling to be back.

Pagi selasa lepas subuh terus mandi siap semua at 7 dah bertolak pergi stesen komuter Sungai Buloh. Baru nak beli ticket then dapat text dari OP Hamtaro " time ni korang dah kene otw by hook or by crook". Aku dah cuak dah takut lambat orang tunggu. Nasib aku baik, tunggu dalam 5 minit je train dah sampai. Tips untuk pengguna komuter, dari stesen segamat ke KL sentral memang kene scrum rucking hand off semua. Lepastu dah boleh duduk tenang pejam mata. Sampai at stesen bandar tasik selatan aku terus call OP hamtaro dan OP shinbei. Dua dua masih otw. Nak dekat sejam aku tunggu, 45 minits kott. Ingat nak pergi TBS nak tidur kat situ kejap tapi baru nak jalan nampak OP hamtaro dah sampai. Bila OP shinbei dah sampai kita naik teksi ke RMC. Kat gate Kem Perdana Sungai Besi kitorang kene tahan then kene daftar. Rindu jadi boy, nampak je pakai planters boleh main masuk mcm tu je. Now dah kene serah IC bagai. Bila sampai RMC, orang pertama aku jumpa ayahanda ku. Sarjan Nazri bin Ahmad. Jumpa dia siap peluk lagi, and dia kata aku dah gemuk. -.-' tak padahal. So aku pun terus ke basketball court. RMC tengah lawan Victoria Institution. Menang besar kott. Aku disambut dengan newboy aku, or senior putera (once my newboy always my newboy) dengan meriah. Semua nak aku belanja diorang makan. Memang tak lah. hangus lah duit aku. After the game kami pun berhijrah ke tea break. Time tu dah break untuk budak boy so dapat jumpa ramai SP yang aku suka kacau dulu. Then aku melawat bilik guru jumpa OC kompeni Hotel. Mejar Norazliza. Beliau juga merupakan cikgu addmaths aku sewaktu form 5 dan suka cubit perut aku sebab tak siap kerja. Sakit kott. RMC ada game lagi dengan SMK Taman Yarl. This time Cikgu Hadafi jumpa aku dan bagi lesen jadi coach sementara :8D. Tapi aku tak buat apa apa pun sebab Ilman (captain) had it all under control. Another big win. Sebelum kita keluar dari RMC aku sempat jumpa newboy hotel 2012. Tapi tak banyak. Sempat jumpa buddy kepada buddy aku. Banyak bende dah berubah di RMC walaupun baru sebulan lebih kita pass out dari RMC. Kita pun menyusur keluar maktab kesayangan menaiki kereta guru chemistry aku, Maam Anis. Dia drop kita ke Stesen LRT sungai besi then kita pergi ke KLCC and jumpa 2 OP yang berkerjaya, OP Chip and OP kosas. All in all, aku rindu main basket aku rindu maktab.


Me in my old number 11 jersey.


RMC Beast in action


Giving a pep talk on upcoming HKSBP.


I serve to lead


Ilman. Captain of RMC Beast. SUO C - coy and
 President of Mess Council


Found this in Maam Anis's car. Bakal suami komando? wow.


Jobless OP's meets OP's with a job.


The royal military college :)

No comments:

Post a Comment